FBD actueel

“We beseffen ons dat onze kandidaten iets extra’s moeten brengen”

In tijden van veelvuldig beeldbellen en slechts sporadisch een bezoek aan kantoor, is het extra belangrijk om er zeker van te zijn dat de professionals die voor je werken, passen bij je organisatie. Ook zij die op flexibele basis opdrachten voor je uitvoeren. Maar hoe borg je dit? Jeroen van Wijk, commercieel manager bij FBD binnen het domein verzekeren en compliance, geeft een inkijkje in de keuken van recruitment en opdrachtgeverschap. “Een cv doorsturen kan iedereen. Wat wij doen, is onze opdrachtgevers ontzorgen.”

Weinig is nog hetzelfde sinds de corona-uitbraak van medio maart. Thuiswerken blijft vooralsnog de norm en beeldbellen is tegenwoordig dé nieuwe manier van communiceren, ook binnen de financiële sector. De behoefte aan medewerkers die op flexibele basis inzetbaar zijn, is echter onverminderd groot, legt Jeroen uit. “Financiële instellingen blijven uitgebreid onderzoek doen naar hun klanten, in het kader van Know Your Customer en Customer Due Diligence.”

Passende soft skills

FBD is er voor haar opdrachtgevers. In deze tijden nóg meer. Jeroen: “Natuurlijk, een cv doorsturen, dat kan iedereen. Maar wij ontzorgen onze opdrachtgevers. Neem alleen al onze nauwlettende selectie: wij laten onze opdrachtgevers alleen maar kennis maken met kandidaten die gegarandeerd passen bij het profiel dat ze zoeken. Qua kennisniveau, maar ook qua persoonlijkheid. Onze kandidaten zijn van een dermate hoog niveau, dat de inhoudelijke kennis nooit een probleem vormt. Maar we beseffen ons wel dat onze kandidaten iets extra’s moeten brengen. Dat ze iets toe moeten voegen aan de dynamiek binnen een team. Dat ze bijvoorbeeld eens de knuppel in het hoenderhok moeten gooien wanneer dat nodig is. Daarover gaan we echt met onze professionals in gesprek. Wie ben je als persoon en ben je in staat die extra’s te brengen?”

Het gaat dus voornamelijk om de soft skills, erkent Jeroen. “Het opvallende is dat veel sollicitanten wanneer ze op gesprek gaan alleen maar over hun professionele leven willen praten. Terwijl juist hun persoonlijke motivatie en leven écht iets zeggen over iemand. Doordat we daar op voorhand op ingaan, weet ik zeker dat de kandidaat die wij voordragen bij een opdrachtgever, écht aansluit op het niveau en het profiel waar onze klant naar op zoek is. En dat hij of zij daar direct aan de slag kan.”

Thuiswerkregeling

De verantwoordelijkheid van FBD stopt niet wanneer de kandidaat eenmaal op de hoogte is van de nieuwe opdracht en dus aan het werk kan. “We zorgen er ook voor dat zijn of haar thuiswerkplek op orde is. Heb je een tweede beeldscherm nodig? Wil je een ergonomische bureaustoel hebben? Of zijn er andere zaken die ervoor zorgen dat je vanaf huis nog beter in staat bent om je werk te doen? Geen probleem, daar hebben we een thuiswerkregeling voor beschikbaar.”

Optimale fit
Na een maand neemt Jeroen sowieso contact op met de opdrachtgever. “Om te vragen hoe het gaat. Of er nog aandachtspunten zijn waar we vanuit FBD mee aan de slag moeten. Bevalt de samenwerking met onze financieel professional? Onze professionals hebben een persoonlijk ontwikkelplan, waar we ook tijdens opdrachten naar kijken. Waar sta je nu, waar wil je heen, maar ook: welke behoeften spelen er bij de opdrachtgever? Mochten er gedurende de detachering al wensen ontstaan, dan pakken we dat direct op.” Dit kan gaan over kennisverbreding of -verdieping, maar ook over het werken aan de eerdergenoemde soft skills, om nóg meer uit de samenwerking te halen.

Binnen de FBD Academie wordt er dan gekeken welke opleidingen daarbij passen, om zo de benodigde stappen te kunnen zetten. “Op deze manier zorgen we ervoor dat onze financieel professionals zich continu blijven ontwikkelen en verbeteren, maar ook dat onze opdrachtgevers altijd de beschikking hebben over de best passende professional.”

Kwaliteit en verbinding
Kwaliteit, ontwikkelen en verbinding zijn leidende begrippen binnen FBD. “We bouwen graag duurzame relaties op met onze opdrachtgevers en financieel professionals. Naast het leveren van personeel en werk, ontstaat er zo ook echt een band.” In goede tijden, maar ook wanneer de economische vooruitzichten wat minder rooskleurig zijn. Jeroen: “Juist dán willen we er zijn voor onze financieel professionals en opdrachtgevers. Juist dán is er namelijk behoefte aan flexibiliteit en deskundigheid.”

Deel dit in je netwerk
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Risk Compliance interim professionals 1
Nieuwsbrief

Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws of interessante blogs? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief.

Ook interessant

Diversiteit op de werkvloer

Opinie: Dit kunnen banken met Bitcoin

Van bank naar de klas

ASN Bank uitgeroepen tot duurzaamste bank van Nederland

Starters stellen afspraak met hypotheekadviseur uit

Aanmelden

Voor “We beseffen ons dat onze kandidaten iets extra’s moeten brengen”

Plan een belafspraak

Laat je gegevens achter en
wij bellen je z.s.m. terug.

Neem contact op

Laat een bericht achter